Böyle Şeyler / Böyle Şeylerle Nurtane Karagil ‘ in Kamusal Alanda Geçici Sanat Projesi kapsamında paylaşıma açık tuttuğu Kıbrıs’ta hissettiği kalıcı yaralanmaları konu alır. Düşünceleri ortaklaştırıp, hissi canlı tutarak, görmezden gelinen ile konuşmak ister.
“Böyle şeyler”
Kıbrıs’ın kuzeyinde yaşadığımız gündelik hayattaki söylemleri/söylenmeleri içine alır. Gerçekten beslenirler. Konuldukları mekanda var olma halleri onlar için önemlidir.Akla takılan soruları sorar / kalpten hissedilenle bağ kurarlar. Hafıza ve yaşanmışlık,sürecin bir parçasıyken, zorunda kalma, baskılanma ve ötelenme, oluşum aşamalarının olmazsa olmazıdır. Bazen soru sorar, bazen hayal kurar, bazen kendine konuşur, bazen dinleyiciye aktarır, bazense istekte bulunurlar.
Estetik olarak merkezden, topluluğa ilan etme halini kullanan bu çalışma, Nurtane Karagil ’ in 2018 yılından itibaren, kendine ait bir düzen içerisinde oluşturduğu, çizim günlüklerindeki alakalı sayfaların, hissinin olduğu mekanlarla eşleşmesidir. Günlük, Kıbrıs’ın kuzeyinde yaşayan bir insanın gözlemleriyle alakalı olduğundan, düşünce ifadelerinin şehrin içine yerleşmesi de isabetlidir.
“Böyle Şeylerle”
Böyle Şeylerle Nurtane Karagil ‘ in çizim günlüklerindeki his patlamalarının, kolektifleşerek yayılmasını sağlayan minik paylaşım alanıdır. Böyle Şeyler’ in yapım süresince, karşılaşılan düşüncelere ve akışlara yanıt olarak ortaya çıkar. Var olduğu alanlarda, net şeyler söyleyenlerin, öteki olma hallerinden kaçış oyunudur. Hissedilenlerin birlikte üstlenildiği, yaşamların kesiştiği noktaları kutlama buluşmasıdır. Var olanı görmezden gelmeden, kimseyi de incitmeden, incinmiş olduğundan bahsetmek ister. Merkezini kalabalıklaştırarak, paylaşımı açık tutar. Gözlemlenen olmaya,gözleyen olarak katılır. Meraklıdır.
Yer: Tek bir alana sahip değillerdir. Şehrin farklı noktalarında karşınıza çıkabilir.
Zaman: Eserler farklı kişilere dağıtıldığından ortaya çıkış zamanlarını bireyler yönetir. Bırakıldıkları yerlerde ne kadar kalacaklarına da zaman ve insan karar verebilir.